Hidravlični cilinder in hidravlične aplikacije predstavljajo za tesnila izziv. Ne samo, da morajo hidravlična tesnila preprečiti uhajanje tekočine iz cilindra, temveč morajo vzdržati tudi visoke pritiske, ekstremne temperature in prečne sile v cilindru. V hidravličnem sistemu imajo ključno vlogo, saj omogočajo prenos moči tekočine v linearno gibanje.
Hidravlični sistemi so zatesnjeni s kombinacijo specializiranih cilindričnih tesnil. Hidravlična tesnila se uporabljajo za tesnjenje odprtin med različnimi komponentami v hidravličnem cilindru. Običajno so v aplikacijah, kjer so komponente izpostavljene tekočinam.
Tesnila za hidravlični cilinder so skrbno oblikovana z uporabo sofisticirane programske opreme, izdelki pa opravljajo funkcijo tako dinamičnega kot statičnega tesnjenja. Asortima vključuje tesnila bata, batnice/palice, blažilca in brisalcev ter vodilne obroče in O-obroče.
Zaradi časa uporabe ali izpostavljenosti obrabi hidravlična tesnila sčasoma odpovejo in jih je treba zamenjati. Tesnila hidravličnega cilindra so izdelana iz različnih materialov, vključno z gumo in poliuretanom (Polyurethane oz. PU). Čeprav so znana po svoji vzdržljivosti, se lahko, če nastavitve niso pravilne, tesnila pokvarijo ali pa povzročijo resne težave in škodo. Okvaro tesnil hidravličnega cilindra lahko povzročijo visoka temperatura, kontaminacija z oljem, kemična erozija ali neustrezna namestitev, kar posledično povzroči poškodbe v širšem sistemu.
Kontaminacija v sistemu je glavni vzrok za okvaro tesnila hidravličnega cilindra. Nastane lahko zaradi hidravličnega olja, obrabe sistema, izpostavljenosti okolju, proizvodnega procesa in servisiranja. Kontaminacija lahko pride v sistem, ko se batnica/palica umakne, zato je najbolje razmisliti o namestitvi brisalca palice. Onesnaženje hidravličnega olja je mogoče preprečiti z ustreznim filtriranjem. Če se opazi opraskano površino palice in cilindra, močno obrabo tesnila in puščanje olja, je to lahko posledica kontaminacije in je olje potrebno čim prej temeljito očistiti.
Tesnila hidravličnega cilindra lahko postanejo trda in krhka ali pa so erodirana, kar je lahko posledica tega, da je temperatura olja v cilindru previsoka. Ko so tesnila izpostavljena visokim temperaturam, se strdijo, počijo in izgubijo elastičnost, kar vodi do okvare tesnila. To lahko v daljšem časovnem obdobju povzroči, da tesnilo izgubi funkcionalnost, bodisi zaradi prekomernega stiskanja ali poškodbe materiala tesnila. To je lahko posledica prevelikega trenja, bližine vira toplote, ali pa tesnila niso izdelana iz pravih materialov.
Tesnilni material se pokvari, ko naleti na jedko tekočino. Če se v tesnilu hidravličnega cilindra uporablja neprimeren/neustrezen material, bi to lahko povzročilo resno kemično okvaro ali pa bi lahko v celoti spremenilo spojine olja. Posledica kemične razgradnje je izguba vmesnika ustnice tesnila ali pa preveliko otekanje ali krčenje. Bolj očiten pokazatelj kemične erozije je lahko na primer sprememba barve oziroma razbarvanje tesnila.
Orodja in postopki za namestitev igrajo ključno vlogo pri življenjski dobi tesnil. Nepravilna namestitev lahko povzroči ureznine ali udrtine na dinamičnem ustju tesnila, kar vpliva na učinkovitost hidravličnega tesnila ter vnaša tujke v hidravlično tekočino.
Nepravilna oziroma neustrezna namestitev lahko povzroči težave s hidravličnimi tesnili, kar je eden od glavnih razlogov za okvaro hidravlike. Da se zagotovi pravilno tesnjenje, mora biti zasnova izvedena pravilno. Pri nameščanju tesnila je torej zelo pomembno, da je oprema temeljito očiščena, tesnilo hidravličnega cilindra nepoškodovano zaradi prask, celoten sistem pa mora biti dovolj namazan.